Σχολιασμός Οικονομικών Καταστάσεων 30.05.08

 

Σχολιασμός Οικονομικών Καταστάσεων 30.05.08

  • Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008, ο Όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 51% στα €25,9 εκ. και η Εταιρεία κατά 72% στα €20,4 εκ.. Η αύξηση αυτή αποτυπώνει κυρίως την απόδοση των επενδύσεων του 2007 στην ανάπτυξη δικτύου λιανικής και ιδιαίτερα του ΕΝΤΟS. Αναλυτικότερα σημειώθηκε:
    • Αύξηση Πωλήσεων Ομίλου: Κλάδου σπιτιού +120,4%, Κλάδου γραφείου +16,9%
    • Αύξηση Πωλήσεων Ελλάδας: Κλάδου σπιτιού +120,4%, Κλάδου γραφείου +28,5%
  • Στο ίδιο διάστημα, κατεγράφη αύξηση των EBITDA Ομίλου κατά 8,1%. H απόδοση αυτή αποτυπώνει αφενός το αρχικό στάδιο ωρίμανσης του δικτύου (το brand ENTOS ξεκίνησε τη δυναμική ανάπτυξή του το 2007), αφετέρου τις αυξημένες δαπάνες της ανάπτυξης και πιο συγκεκριμένα τις λειτουργικές δαπάνες του νέου δικτύου, τις δαπάνες που οφείλονται στις επενδύσεις €13,3 εκ. του 2007 (κυρίως αποσβέσεις και χρηματοοικονομικά), ενώ επίπτωση
    είχαν και οι αυξήσεις δαπανών Logistics λόγω των διεθνών οικονομικών συγκυριών αλλά και των προβλημάτων στα λιμάνια.

Στην αύξηση των πωλήσεων αντικατοπτρίζεται κυρίως η πορεία του Brand ENTOS, το οποίο με τις πωλήσεις 6 επιπλέον καταστημάτων στο πρώτο τρίμηνο του 2008 έναντι του πρώτου τριμήνου του 2007, σημειώνει υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, στον κλάδο επίπλων σπιτιού, οι πωλήσεις των licensed brands της εταιρείας σημειώνουν επίσης ικανοποιητική αύξηση.


Παράλληλα, περαιτέρω ενίσχυση σημειώνει το Brand SATO στην Ελλάδα, με νέα projects και σημαντική ανάπτυξη του SATO Basic. Τέλος, η πορεία των θυγατρικών εξωτερικού είναι θετική με συνεχιζόμενη αύξηση πωλήσεων.


Κατά τη διάρκεια του τριμήνου παρατηρήθηκε αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών από τις ανατιμήσεις στις παγκόσμιες αγορές καθώς και στην ελληνική αγορά. Αυτό είχε επίπτωση κυρίως στις δαπάνες Logistics οι οποίες επιπλέον επιβαρύνθηκαν από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια.

Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Επενδυτικών Δραστηριοτήτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €2 εκ. έναντι €1,8 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2007, αυξημένα κατά 8,1% και τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Επενδυτικών Δραστηριοτήτων (EBIT) σε €1 εκ. έναντι €1,1 εκ. το 2007. Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας (EATAM) ανήλθαν σε €26 χιλ. έναντι €285 χιλ. το 1ο τρίμηνο του 2007 αντικατοπτρίζοντας τις αυξημένες δαπάνες ανάπτυξης (αποσβέσεις, προσωπικό, δίκτυο και χρηματοοικονομικά), το αρχικό στάδιο ωρίμανσης του δικτύου αλλά και την αύξηση του κόστους λόγω οικονομικών συγκυριών.


Σημειώνεται ότι οι οικονομικές καταστάσεις θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της εταιρείας την Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2008.


Επενδύσεις – Λειτουργίες
Η ολοκλήρωση της βασικής υλοποίησης του μηχανογραφικού συστήματος SAP και η πλήρης ένταξή του στη λειτουργία της επιχείρησης συμβάλλει ήδη στη βελτίωση των λειτουργιών υποδομής ενώ θα υποστηρίξει και την αναμενόμενη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


Στον τομέα των επενδύσεων, ο Όμιλος συνεχίζει την ανάπτυξη του κέντρου Logistics 34.000 τ.μ. στην Ελευσίνα συνολικού προϋπολογισμού €21 εκ. καθώς και την επένδυση στο SAP, ενώ λειτουργεί με επιτυχία από τον Απρίλιο το νεώτερο Megastore ENTOS στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο στην πόλη. Παράλληλα, προχωρά το ΕΝΤΟS Πάτρας που αναμένεται να λειτουργήσει τον Αύγουστο του 2008.


Τέλος, σημειώνεται πως έχει ολοκληρωθεί από τον Δεκέμβριο του 2007 η αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας Logistics με αποτέλεσμα – ήδη από τον Ιανουάριο – τη σημαντική βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας, τη συστηματική πραγματοποίηση παραδόσεων εντός ολίγων ημερών και την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των πελατών.


Σημαντικά Γεγονότα μετά το τρίμηνο
Υπεγράφη μεταξύ της SATO και της Γερμανικής εταιρείας ΟΒΙ A.G., συμφωνία (Joint Venture Agreement) για την από κοινού σύσταση εταιρείας η οποία, με την επωνυμία OΒΙ Ελλάς Εμπορική Α.Ε., θα εμπορεύεται, μέσω δικτύου καταστημάτων, προϊόντα Do It Yourself (DIY), Ηome Improvement, διακόσμησης σπιτιού, είδη κήπου. Βάσει της συμφωνίας, οι μέτοχοι θα έχουν ισότιμη συμμετοχή στη διοίκηση της εταιρείας και ποσοστά συμμετοχής 49% για τη SATO και 51% για την ΟΒΙ.


Η OBI είναι εκ των ηγετών λιανεμπόρων DIY στον κόσμο, με ετήσιες πωλήσεις €5,8 δισ.. Ανήκει στο group Tengelmann που έχει ετήσιες πωλήσεις €24,5 δισ.. Η ΟΒΙ κατέχει την πρώτη θέση στη Γερμανική αγορά αλλά και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τόσο συνολικά όσο και σε επί μέρους αγορές. Διαθέτει πάνω από 500 καταστήματα σε 11 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 38.000 εργαζομένους.


Η SATO πρόκειται σε πρώτη φάση να εισφέρει €490 χιλ. στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας. Το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης της OBI Ελλάς περιλαμβάνει μεσοπρόθεσμα 15-20 καταστήματα των 6.000 – 10.000 m2, με το πρώτο να λειτουργεί προς το τέλος του 2009. Το κόστος διαμόρφωσης του μέσου καταστήματος ΟΒΙ κυμαίνεται μεταξύ €2 – €4 εκ. και οι πωλήσεις του μεταξύ 10-20 εκ. ενώ σε μεγάλα αστικά κέντρα φθάνουν και τα €30 εκ., με περιθώριο καθαρού κέρδους που φθάνει η και υπερβαίνει το 6%. Η περαιτέρω χρηματοδότηση της ΟΒΙ Ελλάς θα γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του business plan που θα συμφωνηθεί μεταξύ των μετόχων μετά τη σύσταση της εταιρείας. Οι δε ανάγκες, θα καλυφθούν με το βέλτιστο κεφαλαιακό μίγμα που θα προκύψει από τον χρόνο και το πλήθος ανοιγμάτων καταστημάτων σε συνάρτηση με τις χρηματοροές της λειτουργίας τους.


Ο Όμιλος SATO
Ο Όμιλος SATO κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του επίπλου γραφείου, με μονάδες παραγωγής και εμπορίας σε Ελλάδα, Γερμανία και Τουρκία, ενώ παράλληλα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οικιακού επίπλου στην εγχώρια αγορά με τις επώνυμες μάρκες ENTOS, BoConcept, DIVANI & DIVANI by Natuzzi, La Maison Coloniale και LEATHER CONCEPT. Ο Όμιλος SATO αναπτύσσει συνεχώς καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας και αισθητικής, με στρατηγικό άξονα την ικανοποίηση των πελατών του ενώ στοχεύει στην ανάπτυξη – είτε αυτόνομα είτε με στρατηγικές συνεργασίες – δικτύων λιανικής ευρείας κλίμακας.