Σχολιασμός αποτελέσματων Α'τριμήνου 2002 29.05.02
Η εταιρία SATO ΑΕ με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: «Κύκλο εργασιών 15,9 εκ. Euro σύμφωνα με τα ενοποιημένα της αποτελέσματα παρουσιάζει η Sato στο Α' τρίμηνο 2002. οι πωλήσεις Παρουσιάζουν σχετική μείωση έναντι του αντιςτοίχου τριμήνου 2001 στο οποίο είχαν ανέλθει στα 18,9 εκ. Euro. Το περιθώριο μεικτού κέρδους στο διάστημα αυτό ανήλθε στο 35.9% έναντι 36.9% του αντιστοίχου περυσινού διαστήματος κυρίως λόγω του βιομηχανικού κόστους παραγωγής ως αποτέλεσμα της μείωσης των συνολικών πωλήσεων. Οι γενικές δαπάνες παρουσιάζονται αυξημένες κατά 5,7% στο ίδιο διάστημα λόγω των συνεχών επενδύσεων στην επέκταση των δικτύων Bo Concept και Divani & Divani στον χώρο του οικιακού επίπλου. Τα κέρδη ΕΒΙΤDA στο Α' τρίμηνο του 2002 διαμορφώθηκαν στις 376 χιλ. Euro έναντι 1.527 χιλ. Euro του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Αντίστοιχα οι πωλήσεις της μητρικής Sato στο διάστημα αυτό διαμορφώθηκαν στα 8,2 εκ.Euro έναντι 10,4 εκ. Euro του τριμήνου 2001. Το περιθώριο μεικτού κέρδους διαμορφώθηκε στα 43,9% έναντι 47,3% κυρίως οφειλόμενο στην απορρόφηση του σταθερού βιομηχανικού κόςτους λόγω μείωσης των πωλήσεων, ενώ οι συνολικές δαπάνες παρουσίασαν μείωση 9,2%. Τα κέρδη EBITDA για την Sato ανήλθαν στα 543 χιλ. Euro έναντι 1,4 εκ. Euro του τριμήνου 2001. Σημαντική επίδραση στην διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της εταιρίας έχει η παρατεταμένη ύφεση που εμφανίζεται στο χώρο του εξοπλισμού γραφείων τόσο στη διεθνή όσο και στην Ελληνική αγορά. Ειδικότερα όμως για την εγχώρια αγορά υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις για ανάκαμψη στον χώρο το προσεχές διάστημα κυρίως λόγω σχετικών επενδύσεων που πρόκειται να υπάρξουν με αφορμή την προετοιμασία για την επερχόμενη Ολυμπιάδα. Η Sato Παρά την πρόσκαιρη κάμψη των μεγεθών είναι απολύτως έτοιμη να ανταποκριθεί και να προσκομίσει σημαντικά οφέλη από την ανάκαμψη αφού με σωστή στρατηγική έχει ήδη ολοκληρώσει επενδύσεις τόσο σε νέα προϊόντα, ανάπτυξη δικτύων αλλά και την ολοκληρωμένη after sales εξυπηρέτηση των πελατών. Ενταγμένη σε αυτή την στρατηγική και σχεδιασμό ήταν και το πλάνο μείωσης των δαπανών που επέτυχε η εταιρία χωρίς να μειώσει στο ελάχιστο το επίπεδο των υπηρεσιών της. Τέλος με σταθερό ρυθμό ανάπτυξής και απόλυτα συνεπής με τους στόχους που είχαν τεθεί παρουσιάζει ο κλάδος του οικιακού επίπλου της εταιρίας με τα δίκτυα Bo Concept και Divani & Divani στην Ελλάδα και σε αγορές του εξωτερικού. Τα δύο δίκτυα αυξάνουν σταθερά τον αριθμό των καταστημάτων τους και το μερίδιο αγοράς τους, ενώ το Bo Concept Πολωνίας αντίστοιχα παρουσιάζει και αυτό ενίσχυση τόσο των μεγεθών του όσο και του δικτύου του.»