Σχολιασμός των αποτελεσμάτων της χρήσης 2001 26.02.02
Η εταιρία SATO Α.Ε. με Δελτίο Τύπου της προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: «Αύξηση που ανέρχεται σε 40% σε ενοποιημένη βάση παρουσιάζει ο κύκλος εργασιών της SATO στην χρήση 2001. Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις της εταιρείας σε ενοποιημένη βάση ανήλθαν στα 26,57 δις δρχ. (78,0 εκατ. Ε) έναντι 18,952 δις δρχ. (55,6 εκατ. Ε) στην χρήση 2000. Η αύξηση αυτή των μεγεθών έρχεται σαν αποτέλεσμα των κινήσεων ανάπτυξης και επέκτασης που πραγματοποίησε η εταιρεία στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω εξαγορών – GRAMMER – είτε κινήσεων στο χώρο του οικιακού επίπλου – ανάπτυξη δικτύου BO CONCEPT Πολωνίας, BO CONCEPT Ελλάδας, Divani & Divani. Στο ίδιο διάστημα τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στην χρήση 2001 στα 2,101 δις δρχ. (6,165 εκατ. Ε) έναντι 2,74 δις δρχ. (8,031 εκατ. Ε) της χρήσεως 2000 και τα λειτουργικά κέρδη σε ενοποιημένη βάση αντίστοιχα στα 792 εκ. δρχ. (2,3 εκατ. Ε) έναντι 1,4 δις δρχ. (4,1 εκατ. Ε). Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 308,3 εκ. δρχ. (905 χιλ. Ε) έναντι 1,42 δις δρχ. (4,165 εκατ. Ε) της χρήσης 2000. Η κερδοφορία στην χρήση 2001 επηρεάσθηκε κυρίως από την ύφεση που παρουσιάζει η Γερμανική Αγορά ως συνέπεια της διεθνούς συγκυρίας και την επίδραση που αυτή έχει στα αποτελέσματα της θυγατρικής GRAMMER. Επίσης από τον συνεχιζόμενο ρυθμό επενδύσεων που απαιτείται στην υποστήριξη ανάπτυξης του δικτύου αλλά και των πωλήσεων στην θυγατρική BO CONCEPT Ελλάδος. Σε εξαιρετικά καλή πορεία δείχνει να αναπτύσσεται το BO CONCEPT Πολωνίας παρά τον σύντομο χρόνο λειτουργίας του ενώ αντίστοιχα η θυγατρική Divani & Divani συνεχίζει την θετικής της πορεία. Η μητρική SATO παρά το δύσκολο και ασταθές κλίμα που επικράτησε στο σύνολο του 2001 με σωστές κινήσεις στρατηγικού χαρακτήρα επέτυχε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 4% διευρύνοντας περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της . Οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 13,96 δις δρχ. (40,1 εκατ. Ε) έναντι 13,43 δις δρχ. (39,4 εκατ. Ε) στην χρήση 2000. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 1,57 δις δρχ. (4,6 εκατ. Ε) έναντι 2,64 δις δρχ. (7,8 εκατ. Ε) και τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν αντίστοιχα στα 828 εκ. δρχ. (2,4 εκατ. Ε) έναντι 1,6 δις δρχ. (4,7 εκατ. Ε). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 157 εκ. δρχ. (460 χιλ. Ε) έναντι 1,37 δις δρχ. (4,0 εκατ. Ε) του 2000. Η κάμψη αυτή στη κερδοφορία οφείλεται κατά κύριο λόγο στην μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους από 50,4% στα 45,5% λόγω πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κυρίως σε διαγωνισμούς του δημοσίου οι οποίοι δεν επιτρέπουν σημαντικό Περιθώριο μεικτού κέρδους, μεγάλα projects, καθώς και στα κόστη ανάπτυξης και αρχικής παραγωγής μιας μεγάλης σειράς νέων προϊόντων που πρόσφατα παρουσίασε η εταιρεία. Οι δαπάνες αυξήθηκαν, εξαιρουμένων των χρηματοοικονομικών κατά 7,1% λόγω και της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό και εσωτερικό που πραγματοποίησε η εταιρεία.»