Σχολιασμός αποτελεσμάτων 9μήνου 2001 28.11.01

Σχολιασμός αποτελεσμάτων 9μήνου 2001 28.11.01

Η εταιρία SATO ΑΕ με Δελτίο Τύπου της προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: «Σημαντική αύξηση που ανέρχεται σε 75% σε ενοποιημένη βάση παρουσιάζει η SATO ΑΕ σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μήνου 2001. Ο κύκλος εργασιών στο διάστημα αυτό σε ενοποιημένη βάση διαμορφώθηκε στα 18,836 δις δρχ. έναντι 10,835 δις δρχ. του αντιστοίχου περυσινού διαστήματος. Η σημαντική αύξηση αυτή των μεγεθών επιβεβαιώνει την σταθερή στρατηγική ανάπτυξη που ακολουθεί η διοίκηση της εταιρείας με επέκταση στις ευρωπαϊκές αγορές είτε μέσω εξαγορών – Grammer – είτε μέσω επέκτασης στο χώρο του οικιακού επίπλου – ανάπτυξη BO CONCEPT Ελλάδας, BO CONCEPT Πολωνίας και DIVANI & DIVANI. Στο ίδιο διάστημα τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 181,4 εκ. δρχ. έναντι 751,4 εκ. δρχ. του αντιστοίχου 9μήνου 2000. Τα αποτελέσματα των κερδών επηρεάσθηκαν κατά κύριο λόγο από την συνεχιζόμενη πίεση που παρουσιάζεται στην Γερμανική αγορά η οποία και επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα της Grammer και τις υψηλές και συνεχείς επενδύσεις που απαιτούνται στην ανάπτυξη του δικτύου και την πολιτική προώθησης του BO CONCEPT στην Ελλάδα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου, το BO CONCEPT της Πολωνίας παρουσιάζει εξαιρετικά καλά αποτελέσματα και αναπτύσσει δυναμικά το δίκτυο του στην χώρα με την δημιουργία νέων καταστημάτων. Σε φάση επίσης κερδοφορίας με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης βρίσκεται και η ΒΕΡΣΑ (DIVANI & DIVANI). Η μητρική SATO επέτυχε μέσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη και αςταθή χρονιά να διευρύνει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10%. Οι πωλήσεις της σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μήνου ανήλθαν στα 10,261 δις δρχ. έναντι 9,322 δις δρχ. του 9μήνου 2000. Στο ίδιο διάστημα τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 258 εκ. δρχ. έναντι 834 εκ. δρχ. του 9μήνου 2000. Η μείωση αυτή της κερδοφορίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους από 51,7% στα 45,7% λόγω πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κυρίως σε διαγωνισμούς του δημοσίου οι οποίοι δεν επιτρέπουν σημαντικό περιθώριο μεικτού κέρδους, μεγάλα projects, καθώς και στα κόστη ανάπτυξης και αρχικής παραγωγής μιας μεγάλης σειράς νέων προϊόντων που πρόσφατα παρουσίασε η εταιρεία. Οι δαπάνες αυξήθηκαν, εξαιρουμένων των χρηματοοικονομικών κατά 6,5%. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 60% λόγω της χρηματοδότησης των εξαγορών αλλά και της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό και εσωτερικό που πραγματοποίησε η εταιρεία.»